mg
Przebudowa ma na celu częściową zmianę układu funkcjonalnego pomieszczeń, przystosowanie dla osób niepełnosprawnych oraz wyposażenie w nowoczesne instalacje i systemy. W wyniku przebudowy obiekt musi odzyskać właściwe parametry techniczne, użytkowe oraz estetyczne. Budynek przy ul. Kolejowej 15 pełni funkcję czynnego dworca kolejowego.
Roboty budowlane na dworcu mają objąć zmianę układu funkcyjnego pomieszczeń w budynkach oraz dostosowanie ich do obecnie obowiązujących warunków technicznych jakim muszą odpowiadać budynki przeznaczone na stały pobyt ludzi oraz dostosowanie powierzchni związanej z odprawą podróżnych do aktualnych potrzeb, dostosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych w szczególności budowa windy i platformy dla niepełnosprawnych, dostosowanie do osób niepełnosprawnych toalety dworcowej, adaptację pomieszczenia dla matki z dzieckiem, wymianę pokrycia dachowego, renowację elewacji zewnętrznej z iluminacją budynku, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie izolacji pionowych i poziomych, przebudowę instalacji odwadniających, przebudowę piwnic budynku, renowację wiaty na peronie, przebudowę pomieszczeń w budynkach dworcowych w celu podniesienia standardu wykończenia i poprawy ich użytkowania w tym przebicia, zamurowania wzmocnienia stropów i ścian, wzmocnienie ścian, stropów i fundamentów, wykonanie przebudowy holu dworcowego.
Wyłoniony w przetargu wykonawca ma m.in. stworzyć i przekazać zamawiającemu projekt koncepcji funkcjonalno-przestrzennej zagospodarowania i układu pomieszczeń dworca z określeniem bilansu zapotrzebowania na nośniki energii – w celu ostatecznego zweryfikowania możliwości optymalnego układu funkcjonalnego pomieszczeń dworca z podziałem na część bezpośredniej obsługi pasażerów i część komercyjną pod wynajem oraz dla wystąpienia o warunki techniczne przyłączenia do sieci. Zamówienie ma zostać wykonane w ciągu 16 tygodni od podpisania umowy. Oferty można składać do 16 sierpnia, oceniane będą pod kątem najniższej ceny.
Obecny dworzec w Nowym Sączu został wzniesiony w latach 1908-1909, jest drugim budynkiem stacyjnym w mieście. Zbudowano go w stylu secesyjnym, charakterystycznym dla obiektów dworcowych wznoszonych w Galicji we wspomnianym okresie. Wnętrze dworca straciło jednak swój pierwotny charakter podczas przebudowy dokonanej w latach 80. XX wieku. Budynek podzielony jest trzema piętrowymi pawilonami, z których środkowy - stanowiący główne wejście dworcowe - zwieńczony jest łamanym dachem. Elewacja frontowa dworca zdobiona jest sztukaterią. Od strony peronów zachowało się pulpitowe zadaszenie wsparte na ozdobnych, żeliwnych słupach.